Iako ne znam što slijedi, veselim se svakom koraku na ovome putu poslovne neovisnosti i svim nepoznatim područjima svemira ove industrije koja tek trebam istražiti.
Ponekad osjetiš da trebaš napraviti nešto veliko za sebe. Dugo sam razmišljala o tome što bi to moglo biti, a zatim sam shvatila… Da biste i vi shvatili odakle je potekla moja odluka, važno je da vam se predstavim. Moje ime je Martina, završila sam strukovnu trogodišnju školu za pedikera, a kasnije se prekvalificirala za bolničara i zaposlila u bolnici. Po prirodi sam vrlo samoinicijativna i volim se suočavati s izazovima. Budući da nisam željela zapostaviti svoju prvotnu struku pedikerke, odlučila sam otvoriti vlastiti posao. Bila je to velika odluka koju nije bilo nimalo lako donijeti – što ako ne uspijem, mogu li ja to? No, u jednom sam trenutku „prelomila“, ostavila sa strane svoje nesigurnosti i donijela odluku. U tom trenutku vrata su se krenula otvarati, upoznala sam širok spektar ljudi i kroz to mi se otvorila velika lepeza mogućnosti i poslovnih suradnji – i tada sam shvatila da te resurse trebam i mogu iskoristiti.
Papiri, procedure i još malo papira…
Prvi korak napravila sam istraživanjem – prvenstveno na internetu, gdje sam pronašla korisne informacije na stranicama Plavog ureda – Zagreb za poduzetnike (https://plaviured.hr/). Nakon početnog informiranja obratila sam se javnom bilježniku kako bismo dogovorili vrstu poslovanja (obrt ili j.d.o.o.). Taj korak uključivao je i trošak usluge javnog bilježnika koji iznosi otprilike 90 eura. Javni bilježnik obavio je sve potrebne administrativne procedure, kao što su prijava na trgovački sud, unos podataka i određivanje imena tvrtke. Time je, barem s pravne strane, sve bilo spremno.
Odobrenje za otvaranje tvrtke čekala sam tri duga mjeseca. Nakon što je stiglo, trebala sam pronaći knjigovođu i otvoriti poslovni račun. Sljedeći korak bio je osigurati prostor u kojem će tvrtka djelovati. Osim toga, znala sam da je i marketing vrlo važan za poslovanje, pogotovo na društvenim mrežama kao što su Instagram, Facebook, Tik Tok i Twitter, koji pomažu vidljivosti tvrtke – što radiš, gdje se krećeš, koje usluge nudiš. Važno je potencijalnim klijentima biti zanimljiv i dohvatiti njihovu pažnju.
Cijeli proces je bio izazovan i u tom periodu ponovno se javio onaj poznati strah – hoće li sve proći kako treba i što ako ne uspijem?
Dosadašnje lekcije i one koje tek slijede
U beauty industriji, proljeće i ljeto obično su bolji mjeseci, dok zima zna biti izazovna. Sada, u zimskom periodu, nalazim se u fazi kada moram biti samoinicijativna i kreativna kako bih održala poslovanje. Važan izvor alata i ideja u tom kontekstu su moji bližnji i drugi poduzetnici. Osim toga, odlazim na razne evente, gdje upoznajem ljude različitih profila (influenceri, poslovni ljudi i sl.) i stječem prilike za nove poslovne suradnje. Važno je širiti svoju mrežu profesionalnih poznanstava i iz takvih situacija uzeti ono najbolje i najkorisnije za sebe. Upravo se tako otvaraju i realiziraju ideje kako usmjeriti firmu i zaokrenuti kormilo.
Voditi posao znači nositi odgovornost za sve – poput kapetana broda. Potrebno je znati raspolagati novcem, imati plan za budućnost i strategiju za prebroditi teža razdoblja. Tvrtka je kao dijete o kojem se brinete svaki dan; važno je usmjeravati ga u pravom smjeru i pronaći način da ga vratite na pravi put ako krene pogrešno.
Iako ne znam što slijedi, veselim se svakom koraku na ovome putu poslovne neovisnosti i svim nepoznatim područjima svemira ove industrije koja tek trebam istražiti.
M.K.